Новости проекта
С Новым годом и Рождеством!
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 0 человек

Знаемства выхаванцаў з зімовымі відамі спорту

Дата: 18 января 2021 в 13:39, Обновлено 18 января 2021 в 14:29

Найбольш эфектыўнай формай навучання дашкольнікаў спартыўным гульням і практыкаванням з'яўляюцца арганізаваныя заняткі на прагулцы.  Заняткі спартовымі гульнямі і практыкаваннямі накіраваны перш за ўсё на ўмацаванне здароўя, паляпшэнне агульнай фізічнай падрыхтаванасці дзяцей, задавальненне іх біялагічнай патрэбы ў рухах.  Адметная рыса заняткаў спартыўнымі гульнямі і практыкаваннямі - іх эмацыйнасць.  Дзецям цікава, калі яны занятыя.  Нуда прыходзіць тады, калі дзяцей прымушаюць выконваць аднолькавыя, манатонныя рухі.  Разнастайнасць практыкаванняў і гульняў захапляе дзяцей, дастаўляе задавальненне.

Катанне на санках

Санкі суправаджаюць дзіцяці ўсё жыццё.  Дзіцяці першага года жыцця на санках катаюць дарослыя, 2-3-гадовае дзіця само возіць санкі за вяровачку, катаючы лялек.  На чацвёртым годзе жыцця дзеці катаюць на санках адзін аднаго па дарожцы.

Паступова заданні ўскладняюцца: дзеці возяць адзін аднаго па крузе, «змейкай», выконваюць розныя заданні.

Навучаючы дзіцяці катанню з горкі, выхавальнік знаёміць яго з правіламі, вучыць пасадцы на санкі, кіраванні імі.  У малодшых групах педагог дапамагае дзіцяці скочвацца з горкі.

Дзіця старшага ўзросту скочваецца з больш стромкіх і доўгіх горак з розных зыходных становішчаў: седзячы, стоячы на ​​каленях, лежачы на ​​жываце, па адным і ўдваіх.

Пры спуску з горак дзіця можа выканаць розныя заданні: патэлефанаваць у званок, дакрануўшыся да яго, зняць павешаную цацку і ​​інш.

Катанне на санках можна арганізаваць у гульнявой форме.  Педагог сочыць за дазоўкай нагрузкі, выкананнем правілаў катання, эстэтычным афармленнем горак і дарожак для катання.  Працягласць катання дзіцяці з горкі павялічваецца паступова з 20 да 30 хвілін.

Катанне на лыжах

Навучанне дзяцей хадзе на лыжах станоўча ўплывае на фарміраванне збору ступні.  Лыжныя заняткі аказваюць спрыяльны ўплыў на фарміраванне паставы.  Станоўчыя зрухі ў паляпшэнні паставы цалкам заканамерныя, бо пры хадзе на лыжах гарманічна развіваюцца і ўмацоўваюцца ўсе цягліцавыя групы і асабліва мышцы спіны.

Пад уплывам лыжных заняткаў адбываецца значнае развіццё асноўных рухаў (бег, скачкі, кіданні). Лыжныя заняткі і лыжныя прагулкі спрыяюць выхаванню маральна-валявых якасцяў дзіцяці: стварэнню цікавасці і любові да сістэматычных заняткаў, развіваюць смеласць, настойлівасць, рашучасць, фармуюць вытрымку і дысцыплінаванасць, прывучаюць пераадольваць цяжкасці і перашкоды, выхоўваюць пачуццё дружбы, калектывізму, узаемадапамогі і т. П  .

Ёсць практыкаванні, якія дапамагаюць дзецям прывыкнуць да лыж.  Толькі трэба паднесці іх як гульню:

1. прысядаць, стоячы на ​​двух лыжах.

2. скачкі на месцы з нагі на нагу ці на двух лыжах.

3. практыкаванне "Бусел": трэба падняць сагнутую ў калене нагу, пры гэтым утрымліваць лыжу ў гарызантальным становішчы

4. практыкаванне "Малюем плот": прыстаўныя крокі на лыжах у бок.

5. практыкаванне "Малюем сняжынку": трэба паварочвацца, пераступаючы на ​​месцы вакол пятак.

Пасля гэтага трэба будзе асвоіць ступаючыя крокі без слізгацення.

Ідучы, дзіця пераносіць вагу цела з адной нагі на другую.  Цела нахіляецца больш, чым, пры свабоднай хадзьбе.

Экіпіроўка

Лыжы трэба падбіраць дзіцяці па росце.  Не вялікія, але і не маленькія.  Лыжы павінны быць даўжынёю прыкладна на 10 см больш росту дзіцяці.

Лыжная палка павінна даходзіць яму да падпах.  Катацца рэкамендуецца не ў валёнках, а ў чаравіках з тупой шкарпэткай.  Шкарпэтка чаравіка павінна выступаць з-пад рамяня на 3-4 см. Каб лыжы не было як саслізнуць, зад чаравічак павінен туга абхапляць пятачны рэмень.

Верхняе адзенне дзіцяці хай будзе лепш паасобку: куртка і штаны.  Яна павінна быць з - ветра і воданепранікальнай тканіны.  Бо падзенні, асабліва па пачатку, будуць частымі, таму варта падстрахавацца.  Апранаць дзіця лепш так: швэдар, лыжны касцюм з начосам, вязаная шапочка.  У зімовым паліто катацца занадта горача.  Акрамя таго, яно скоўвае рухі.

Тэхніка хадзьбы на лыжах

Ступаючы крок

 Дзіця спачатку адчувае некаторыя цяжкасці ад таго, што ў яго на нагах лыжы - ён павінен прывыкнуць да іх.  Перамяшчэнне ступаючым крокам з'яўляецца добрым сродкам для развіцця «пачуцця лыж», «пачуцця снегу».  Перамяшчэнне ступаючым крокам з'яўляецца свайго роду навучаннем зменнаму кроку.  Ступаючы крок - гэта хада на лыжах з пачарговым прыпадыманне шкарпэтак лыж, пры гэтым задні канец лыжы прыціскаецца да снегу, тулава некалькі нахілена наперад.  Рукі працуюць крыжавана: левая рука выносіцца наперад разам з правай нагой і наадварот.

Слізгальны крок

Слізгальны крок з'яўляецца асноўным элементам у тэхніцы ўсіх лыжных хадоў.  Пры хадзе гэтым крокам лыжнік адштурхваецца па чарзе то левай, то правай нагой.  Пры адштурхванні правай нагой левая згінаецца ў калене і выносіцца наперад;  на яе цалкам пераносіцца цяжар цела, і адбываецца слізгаценне.  Тулава нахілена наперад.  Затым дзіця адштурхваецца правай нагой, а слізгае на левай назе.  Пры адштурхванні, нага выпростваецца ў каленным і галенастопным суставах.

Папераменны і двухкрокавы ход

У кожным дзеянні гэтым спосабам выконваецца два слізгальных крокі (правай і левай нагой).  У цыкле руху ног можна вылучыць два асноўных перыяду: а) слізганне на адной лыжы і падрыхтоўка да адштурхвання;  б) адштурхванне.  Слізгаценне пачынаецца з таго моманту, калі, адштурхнуўшыся нагой, дзіця адрывае нагу ад снегу і цалкам пераносіць цяжар цела на іншую лыжу.  Свабодная нага ў гэты момант паднятая над снегам.  Падчас слізгацення апошняя нага рыхтуецца да штуршка, для чаго яна некалькі згінаецца ў каленным і галенастопным суставах.  Тулава нахілена пад вуглом каля 45, адштурхванне выконваецца моцным, але плыўным рухам.  Выпростванне талчковай ногі вырабляецца ў каленным і галенастопным суставах.  Пасля адштурхвання цяжар цела пераносіцца на іншую нагу, талчковай нагі і лыжа адрываюцца ад снегу.  Пасля гэтага ўсе мышцы расслабляюцца.  Цыкл паўтараецца зноў.

Кіданне ў мэту

Кіданне - тэхнічна складаны рух, выкананне якога патрабуе праявы многіх фізічных якасцяў - спрыту, узгодненасці дзеянняў рук, тулава і ног, вакамера, раўнавагі, навыкаў прасторавай арыентоўкі, а таксама адпаведнай рэакцыі дробнай мускулатуры.

Па тэхнічнай характарыстыцы практыкаванні гэтага віду дзеляцца на ўласна кіданне і падрыхноўчыя да кідання - катанне, падкідванне мяча з лоўляй і без лоўлі, перакідванне з лоўляй і без лоўлі мячоў, шароў, мяшэчкаў з пяском, абручоў, а таксама прыроднага матэрыялу - гузоў, каштанаў,  дубчыкаў, палачак, снежак і інш.

●Сярэдні дашкольны ўзрост

Адлегласць, з якой дзеці кідаюць прадметы ў мэту, складае прыблізна 1 м.

●У працы з малодшымі дашкольнікамі прымяняюцца такія практыкаванні, як трапленне мячом у кошык, абруч, збіванне кегляў і некаторыя іншыя.  Дзеці больш ахвотна карыстаюцца спосабам кідання сагнутай рукой ад пляча, не выпростваючы яе пры кідку.  Звяртаць увагу на чаргаванне кідкоў правай і левай рукой - гэта важна для гарманічнага развіцця абедзвюх рук, для прафілактыкі парушэнняў паставы

●Старшы дашкольны ўзрост

Звяртаць увагу на чаргаванне кідкоў і тэхніку выканання руху.  Старшыя дашкольнікі кідаюць з адлегласці 2-3 м ад мэты.  Часцей практыкаваць у кіданні левай рукой (правай).

Пры падборы фізічных практыкаванняў неабходна ўлічыць ўзроставыя асаблівасці і магчымасці дзіцяці.

Заняткі спартыўнымі гульнямі і практыкаваннямі адрозніваюцца разнастайнасцю формаў правядзення з выкарыстаннем наяўнага абсталявання і інвентара. 

♦Другая малодшая группа

Хада на лыжах

Практыкаванні для азнаямлення са ўласцівасцямі лыж і снегу:

1. Знайсці свае лыжы, узяць іх і перанесці да месца заняткаў;

2. Паставіць лыжы не снег, замацаваць ногі ў лыжныя мацаванні;

3. Стоячы на ​​лыжах падняць па чарзе то правую, то левую нагу;

4. Прасунуць адну лыжу наперад і назад;

5. Стоячы на лыжах зрабіць невялікія прысяданні;

6. Зрабіць некалькі крокаў на лыжах;

7. Прайсці на лыжах ступаючым крокам па прамой;

Практыкаванні для навучання зменнаму кроку:

1. Хадзьба ўслед за кіраўніком (выхавальнікам) слізгальным крокам;

2. Прайсці пад варотцамі з лыжных палак;

3. Прайсці па лыжні ступаючым крокам, назад - шырокім слізгальным крокам

Практыкаванні для навучання паваротам:

1. Стоячы на ​​месцы перасунуць адну лыжу наском ўверх і ўніз, прыціскаючы пятку лыжы да снегу;

2. Стоячы на ​​месцы перасунуць лыжу направа і налева, прыціскаючы лыжы да снегу;

3. Зрабіць некалькі прыстаўных крокаў направа і налева з апорай і без апоры на палкі

Практыкаванні для навучання ўздымам:

1. Прыстаўныя крокі направа і налева, імкнучыся ставіць лыжы паралельна;

2. Пераступанне бакавым крокам праз палкі, пакладзеныя на снезе;

3. Бакавыя крокі на гарызантальнай пляцоўцы;

4. Падняцца на спадзісты схіл лесвічкай, левым і правым бокам

Практыкаванні для навучання спускам са схілу:

1. Прыняць правільную позу для спуску на роўным месцы;

2. Спуск з вельмі пакатага схілу ў асноўнай стойцы

ГУЛЬНІ

1. «Хто лепш праслізгаў?» - слізгаценне да сцяжка з найменшай колькасцю крокаў

2. «Хто далей?» - дзеці разбегаюцца і ад лініі слізгаюць хто далей

3. «Праз веснічкі» - праходзіць па лыжні праз некалькі варотцаў.

4. «Дагані мяне!» - дзеці даганяюць кіраўніка (выхавальніка).

Катанне на санках

Практыкаванні:

1. Везці санкі па чарзе то правай, то левай рукой;

2. Везці санкі абедзвюма рукамі;

3. Везці санкі, перавозячы на іх цацку;

4. Штурхаць санкі наперад, ідучы за імі;

5. Катанне адзін аднаго.

6. Двое дзяцей вязуць санкі, на якіх сядзіць адно дзіця;

7. Узбірацца на гару, везучы за сабой санкі;

8. Спуск з гары, седзячы на санках, ногі на палазах;

9. Спуск з невысокай гары. кіруючы санкамі;

10. Спуск з гары, тармозячы нагамі;

11. Спуск з невысокай гары праязджаючы варотцы.

ГУЛЬНІ

1. «Хто хутчэй?» - дзеці абегаюць кожны свае санкі, хто хутчэй.

2. «Гонкі санак тройкамі» - адзін вязе, другі сядзіць, трэці падштурхоўвае ззаду.

3. «На санкі!»  - колькасць гульцоў на адзін больш, чым санак.  Па сігнале «На санкі!», дзеці бягуць і садзяцца на санкі.  Спазнелыя застаюцца без санак.

Слізгаценне па ледзяным дарожкам

Практыкаванні:

1. Катанне дзіцяці па дарожцы, трымаючы яго за рукі;

2. Слізгаць па кароткай, злёгку нахіленай дарожцы пры дапамозе кіраўніка (выхавальніка);

3. Слізгаць па гарызантальнай дарожцы, адштурхнуўшыся з месца;

4. Скочваецца з невысокай гары седзячы на ​​ледянцы;

5. Скочваецца з невысокай гары на нагах ў глыбокім прысядзе;

6. Слізгаць па гарызантальнай дарожцы пасля разбегу

ГУЛЬНІ

1. «Дастань цацку!» - падчас слізгацення дзіця павіненна дакрануцца да цацкі, якую трымае кіраўнік (выхавальнік).

2. «Цягнік» - 2-3 дзіця ў прысядзе скочваюцца з горкі, трымаючыся адзін за аднаго.

3. «Праз вароты» - на сярэдзіне гарызантальнай дарожцы ставяцца вароты, дзіця павінна пракаціцца пад імі.

4. «Мячом - у мэту!» - падчас слізгацення дзеці кідаюць мяч у мэту.

♦Сярэдняя група

Хада на лыжах

Практыкаванні для азнаямлення са ўласцівасцямі лыж і снегу:

1. Знайсці свае лыжы, узяць іх і перанесці да месца заняткаў;

2. Паставіць лыжы на снег, замацаваць ногі ў лыжныя мацаванні;

3. Стоячы на ​​лыжах падняць па чарзе то правую, то левую нагу;

4. Прасунуць адну лыжу наперад і назад;

5. Стоячы на ​​лыжах зрабіць невялікія прысяданні;

6. Зрабіць некалькі крокаў на лыжах;

7. Прайсці на лыжах ступаючым крокам па прамой;

Практыкаванні для навучання зменнаму кроку:

1. Хадзьба ўслед за кіраўніком (выхавальнікам) слізгальным крокам;

2. Прайсці пад варотцамі з лыжных палак;

3. Прайсці па лыжні ступаючым крокам, назад - шырокім слізгальным крокам

Практыкаванні для навучання паваротам:

1. Стоячы на ​​месцы перасунуць адну лыжу наском уверх і ўніз, прыціскаючы пятку лыжы да снегу;

2. Стоячы на ​​месцы перасунуць лыжу направа і налева, прыціскаючы лыжы да снегу;

3. Зрабіць некалькі прыстаўных крокаў направа і налева з апорай і без апоры на палкі.

Практыкаванні для навучання уздымам:

1. Прыстаўныя крокі направа і налева, імкнучыся ставіць лыжы паралельна;

2. Пераступанне бакавым крокам праз палкі, пакладзеныя на снезе;

3. Бакавыя крокі на гарызантальнай пляцоўцы;

4. Падняцца на спадзісты схіл лесвічкай, левым і правым бокам;

Практыкаванні для навучання спускам са схілу:

1. Прыняць правільнае становішча для спуску на роўным месцы;

2. Спуск з вельмі пакатага схілу ў асноўнай стойцы.

ГУЛЬНІ

1. «Хто лепш праслізгаў?» - слізгаценне да сцяжка з найменшай колькасцю крокаў.

2. «Хто далей?» - дзеці разбегаюцца і ад лініі слізгаюць хто далей.

3. «Праз варотцы» - праходзіць па лыжні праз некалькі веснічкі.

4. «Дагані мяне!» - дзеці даганяюць кіраўніка (выхавальніка).

Катанне на санках

Практыкаванні:

1. Везці санкі па чарзе то правай, то левай рукой;

2. Везці санкі абедзвюма рукамі;

3. Везці санкі, перавозячы на ​​іх цацку;

4. Штурхаць санкі наперад, ідучы за імі;

5. Катанне адзін аднаго;

6. Двое дзяцей вязуць санкі, на якіх сядзіць адно дзіця;

7. Узбірацца на гару, везучы за сабой санкі;

8. Спуск з гары, седзячы на ​​санках, ногі на палазах;

9. Спуск з невысокай горы.  кіруючы санкамі;

10. Спуск з гары, тармозячы нагамі;

11. Спуск з невысокай гары праязджаючы вароты

ГУЛЬНІ

1. «Хто хутчэй?» - дзеці абегаюць кожны свае санкі, хто хутчэй.

2. «Гонкі санак тройкамі» - адзін вязе, другі сядзіць, трэці падштурхоўвае ззаду.

3. «На санкі!»  - колькасць гульцоў на адзін больш, чым санак.  Па сігнале «На санкі!». дзеці бягуць і садзяцца на санкі.  Спазнелыя застаюцца без санак.

Слізгаценне па ледзяным дарожкам

Практыкаванні:

1. Катанне дзіцяці па дарожцы, трымаючы яго за рукі;

2. Слізгаць па кароткай, злёгку нахіленай дарожцы пры дапамозе выхавальніка;

3. Слізгаць па гарызантальнай дарожцы, адштурхнуўшыся з месца;

4. Скочвацца з невысокай гары седзячы на ​​ледянцы;

5. Скочвацца з невысокай гары на нагах у глыбокім прысядзе;

6. Слізгаць па гарызантальнай дарожцы пасля разбегу

ГУЛЬНІ

1. «Дастань цацку!» - падчас слізгацення дзіця павінна дакрануцца да цацкі, якую трымае кіраўнік (выхавальнік).

2. «Цягнік» - 2-3 дзіця ў прысядзе скочваюцца з горкі, трымаючыся адзін за аднаго.

3. «Праз вароты» - на сярэдзіне гарызантальнай дарожцы ставяцца вароты, дзіця павінна пракаціцца пад імі.

4. «Мячом - у мэту!» - падчас слізгацення дзеці кідаюць мяч у мэту.

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.